Gratis schaakboeken van Maarten

Afgelopen vrijdag zorgde jeugdlesgever Maarten voor een mooie verrassing. Aangezien hij tegenwoordig alle schaakstudies online doet, had hij een hele stapel schaakboeken uit eigen collectie meegebracht waaruit iedereen gewoon gratis boeken kon uitkiezen. Hierboven zien jullie de boeken die ikzelf heb uitgekozen. Het was toch wel een troost omdat ik later op de avond mijn VOS partij tegen Arnoud schaamteloos met een schaakmat heb verloren. Die blonde Leffe had er op het eind misschien iets mee te maken, maar toegegeven Arnoud heeft alleen maar goede zetten gespeeld, zo leek het althans toch. De analyse zal het nog moeten uitwijzen. Verder haalde Tristan Vaes het heel knap van Peter Vanhoof en John McGurk van Micah Vaes.

De Paasvakantie is intussen alweer achter de rug en komende vrijdag spelen we Ronde 7 van het Clubkampioenschap. Jan heeft overigens zonet nog een mail gestuurd naar alle spelers om hun deelname aan ronde 7 te laten weten. Dit kan nog tot woensdag 17/04 om uiterlijk 13:00. Op deze moment zijn er 20 schakers ingeschreven. Als je nu vrijdag 19/04 niet kan spelen, maar komende vrijdag 26/04 wel, dat is geen enkel probleem, maar geef het wel even aan , zodat Jan hier rekening mee kan houden bij de paringen.

Verder gaan we zondag 21 april de laatste ronde van de Nationale Interclubs spelen. Mol 1 rijdt naar Heusden en hoopt nog over Turnhout (TUSK 4) te kunnen wippen naar de 5de stek. Mol 2 en Mol 3 rijden respectievelijk naar Brussel (Pantin 6) en Gent (KGSRL 12) om de Rode Lantaarn te proberen te vermijden. Voor Mol 2 zal het nog zuiver een erezaak zijn, maar een bezoekje aan de stad van Manneke Pis is altijd fijn om te doen.

op

in ,