Belangrijke informatie seizoen 2024-2025

Na een welverdiende zomervakantie schakelen we vanaf vrijdag 6 september weer over naar schaakmodus!

Al wie het lidgeld nog niet heeft vernieuwd/betaald, gelieve dit zo spoedig mogelijk te doen, klik hier voor alle info.

In het algemeen, als u een vraag heeft, check eerst even op deze website aub.

Hieronder enkele zaken zodat jullie weer volledig mee zijn.
De activiteiten vind je hier (de agenda is nog niet volledig).

Volwassenen en gevorderde jeugdspelers:

• Op 06/09 start de 50ste editie van het Zuiderkempen Toernooi! De eerste twee ronden (06/09 en 13/09) zullen in Mol plaatsvinden. Aanmelden en lijst spelers voor ronde 1 is hier te volgen. Aanmelden kan nog tot uiterlijk vrijdagavond 06/09 om 18u. Gelieve zo spoedig mogelijk aan te melden.
  • Vrij Officieel Schaken of VOS-partijen kunnen alle schakers onderling op vrijdag afstemmen, zoals vorig seizoen. Uitslag en witspeler wel aan bestuur doorgeven voor elo-verwerking
  • Nationale Interclubs: zie alle info in de whatsappgroep, bij vragen gelieve u tot Giovanni te wenden via interclubmanager@molseschaakclub.be.
  • Regerend clubkampioen Geert Braekmans zal een Simultaanséance geven op vrijdagavond 25/10.
  • De Halloweenblitz zal op 01/11 plaatsvinden
  • Het Clubkampioenschap zal op 08/11 starten
  • Verdere activiteiten zullen op de website nog toegevoegd worden onder de activiteiten

Jeugd:(*)

Belangrijke algemene wijzigingen, die we vriendelijk vragen aan alle ouders om duidelijk te maken aan uw kind:

Een schaakclub moet je vergelijken met een bibliotheek. Er wordt gecommuniceerd door te FLUISTEREN.

Schakers die overdreven lawaai of overlast veroorzaken, worden niet meer toegelaten tot de schaakruimtes.

GSM wordt voortaan verplicht in het GSM-mandje gelegd bij aanvang van het schaken of les. Na afloop kan deze weer uit het mandje worden gehaald.
Bij afloop helpen ALLE kinderen met het opruimen van het schaakmateriaal.

Wij zullen notitieboekjes voorzien voor alle jeugdschakers. Het is de bedoeling dat schaakproblemen, schaaktips & tricks, enz hierin worden genoteerd.

Indien nog niet gebeurd, gelieve de voornaam en achternaam van uw kind in DRUKLETTERS vooraan op het boekje te noteren.

VRIJDAG: voortaan wisselen we wekelijks (18-20u) af met een laddertoernooi (2u) op de eerste vrijdag (06/09) en schaakles (1u) op de volgende vrijdag, gevolgd door vrij schaken (1u) (13/09).

De volgende vrijdag dan weer 2u laddertoernooi (20/09), en daarna weer 1u les en schaken, enzovoort.
Op 6 september zal er een kwalificatietoernooi doorgaan, ter kwalificatie voor groep A.

Het bovenste gedeelte van de einduitslag zal vanaf 20/09 immers in laddertoernooi A spelen, het onderste gedeelte in laddertoernooi B. De winnaar van groep B zal steeds promoveren naar groep A en de laatste van groep A zal steeds afzakken naar groep B. Het speeltempo van het laddertoernooi kan variëren. De lesgevers wisselen steeds af en beslissen als een jeugdschaker klaar is voor de les van de gevorderden op woensdagen.

ZONDAG: hetzelfde principe als vorig seizoen, dus Open Junior Rapid Competition (OJRC; tempo 10min/pppp) steeds van 10-12u.

Maarten zal 1x per maand op zondagochtend ‘schaakdokter‘ zijn tijdens de OJRC. Jeugdspelers kunnen zo bvb een gespeelde partij samen met Maarten analyseren.

Stuur voorafgaand aan het ‘doktersbezoek’ aub een mailtje naar jeugdlesgever_maarten@molseschaakclub.be

WOENSDAG: schaakles voor de gevorderde jeugd (18-19u)

Verder willen we inzetten op de Vlaamse Jeugdschaakcriteria(jeugdtoernooien in heel Vlaanderen).

Ziehier alle info: https://www.facebook.com/VlaamsJeugdschaakCriterium/

Als uw kind hierin interesse heeft, kom dan in de specifieke Whatsappgroep met de volgende link: https://chat.whatsapp.com/LrI34JSV3p675qOESdHj8n

De beste jeugdspeler van vorig seizoen, Gerben Verhelst, zal een simultaan geven aan de jeugd op een nog te bepalen zondag.

(*) voetnoten ivm nieuwe jeugdschakers:

• zij kunnen tot driemaal gratis en vrijblijvend komen proberen en betalen pas vanaf de vierde aanwezigheid lidgeld
  • zij kunnen pas deelnemen aan de les vanaf betaling lidgeld én na winst van Stockfish level 1 op lichess.org onder toezicht van een bestuurslid of gemachtigd lid
  • we geven geen les stap 1 (basisschaakregels) meer, maar geven alle nodige info op aanvraag

op

in ,