Jeugdwerking

UW KIND KENT DE SCHAAKREGELS AL EN WIL ZIJN/HAAR SCHAAKNIVEAU VERHOGEN?
Maak dan een afspraak via het contactformulier. Graag opgave leeftijd en woonplaats, alsook alle info over het huidige schaakniveau, indien gekend.

UW KIND HEEFT INTERESSE OM EEN EERSTE KEER TE KOMEN SCHAKEN OF OM TE KOMEN PROEVEN VAN DE SFEER IN DE SCHAAKCLUB?
Kom dan tot drie keer gratis en vrijblijvend langs in het restaurant van LDC Ten Hove en vraag de eerste keer naar Lesley of een ander bestuurslid. Vanaf de vierde schaakbeurt vragen we om lid te worden van de club.
UW KIND KENT DE SCHAAKREGELS NOG NIET VOLDOENDE OF NOG TOTAAL NIET?Maak dan een afspraak via het contactformulier. Graag opgave leeftijd en woonplaats.
We geven GRATIS de nodige documentatie mee om thuis in te studeren, alsook maken we de ouders wegwijs naar het online platform lichess.org. Daarnaast bieden we de ouders of een ander relevant volwassen familielid of kennis GRATIS een schaakinitiatie aan.

LESSEN
De jeugdschaaklessen worden jaarlijks van september tot eind juni gegeven en steeds in blokken van ongeveer 3 maanden. De schaakles duurt steeds een uur en vindt wekelijks plaats op vrijdag tussen 18:00 en 20:00 of op woensdag van 18:00 tot 19:00 voor gevorderden, steeds in ofwel het restaurant van LDC Ten Hove, ofwel in lokaal 1/2. Opgelet, voordien gaven wij ook schaaklessen aan kinderen die nog niet konden schaken, maar hier zijn we van afgestapt om verschillende redenen.

JEUGDSCHAAK
De jeugd schaakt van september tot eind juni wekelijks op vrijdag van 18:00 tot 20:00 en/of op zondagochtend van 10:00 tot 12:00 (OJRC), steeds in het restaurant van LDC Ten Hove.
Uitzondering: schoolvakanties en verlengde weekends, tenzij anders vermeld in de agenda.

GOUDEN PAARD JEUGDTOERNOOI
Het schaakseizoen wordt eind juni steeds met het Gouden Paard Jeugdtoernooi afgesloten.